Rabobank biedt klanten inzicht in eigen energieverbruik

Slimme meter

Via de Rabo App kunnen klanten inzicht krijgen in hun energieverbruik.

De app staat in verbinding met de slimme meter en geeft niet alleen aan wat een huishouden verbruikt, maar ook waar het aan verbruikt wordt. Op deze manier kunnen gebruikers gerichter bepalen hoe ze energie kunnen besparen, aldus de Rabobank, die start met vijftienduizend klanten. Streven is om de functionaliteit in het begin van volgend jaar voor alle particulieren klanten beschikbaar te maken. 

Rabobank heeft de tool ontwikkeld samen met Net2Grid. Net2Grid zorgt voor de koppeling met het netwerk van de netbeheerders en levert de technologie om de meterstanden te vertalen naar gecategoriseerde energie-inzichten.  

Het gebruik van de functionaliteit is geheel vrijblijvend. Klanten kunnen zich hier aanmelden. Om Energie Inzicht te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om aanvullende informatie aan te leveren, zoals informatie over de woning. Met deze gegevens worden de meterstanden van een woonadres opgehaald en worden de meterstanden vertaald naar verbruikscategorieën.