AS Support over ZekerKiezen.nl: “Consument eerder aan tafel onafhankelijke adviseur krijgen”
“Financieel advies zonder onafhankelijke deskundigen is niet meer van deze tijd.”Aldus AS Support bij de lancering van ZekerKiezen.nl, een op moderne leest geschoeide lead generator voor onafhankelijke financieel adviseurs.
ZekerKiezen.nl wil de consument in een veel eerder stadium bij de onafhankelijke adviseur aan tafel krijgen, “voordat hij naar zijn eigen bank of verzekeraar gaat”.
ZekerKiezen.nl is een samenwerking aangegaan met Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram. AS Support: “Slimme technologie wordt ingezet om constant de behoeftes van consumenten te peilen. Daardoor kan bij de bezoekers precies op de juiste momenten het grote belang van het volledig onafhankelijk onder de aandacht worden gebracht. Zodra op Meta interesse wordt vastgesteld in een eigen woning of hypotheek ontvangt de bezoeker direct een uitnodiging om op ZekerKiezen.nl daar alvast de mogelijkheden van te berekenen. Voor veel consumenten zal dat een eerste orientatiebezoek aan de bank volledig overbodig maken. Met één druk op de knop kan de consument bovendien zijn rekenwerk vastleggen in overzichtelijke rapporten, boordevol handige tips.
“Gelijktijdig wordt hem duidelijk gemaakt, dat ‘gebonden adviseurs’ doorgaans maar over één oplossing beschikken. En dat de beste hypotheek en/of verzekering uit de hele markt echt alleen gevonden kan worden vanuit een volledig onafhankelijke vergelijking van mogelijkheden. Een ingebouwde zoekfunctie laat dan ook direct (op postcode) een uitgebreid overzicht zien van de onafhankelijke adviseurs die vlak bij de consument in de buurt zitten. Met één klik kan hij zo duidelijk maken met wie hij eens vrijblijvend verder zou willen praten.”
Van banken en verzekeraars, stelt AS Support, “is bekend dat zij over het algemeen uitsluitend hun eigen producten aanprijzen. Zelfs als ze weten, dat elders betere of goedkopere alternatieven worden aangeboden. Verontrustende cijfers laten zien, dat een groot deel (tot zelfs 49 procent) van alle financiële adviezen nog steeds in die beperkte vorm tot stand komt.”
Vergelijking serviceniveaus
Komend voorjaar wordt ZekerKiezen.nl uitgebreid met de mogelijkheid verzekeringspremies te vergelijken. AS Support: “Bijzonder daarbij zal zijn dat dan niet alleen premieverschillen inzichtelijk zullen worden gemaakt, maar tevens het grote verschil in serviceniveau tussen verzekeraars en onafhankelijke adviseurs. Want juist dát willen we duidelijk maken, dat het hebben van een eigen onafhankelijke adviseur zo gek nog niet is. Bij de productkeuze én bij schade.”
Adviseur wordt deelnemer
Deelnemende adviseurs krijgen alle leads kosteloos en onbeperkt aangereikt. “Want adviseurs worden ook echt deelnemer”, stelt AS Support. “En voor deelnemers blijven de kosten beperkt tot alleen een vaste periodieke bijdrage in de kosten van de marketing. Op die manier maken de gebundelde bijdrages samen het mogelijk met constant doorlopende campagnes steeds meer consumenten in contact te brengen met onafhankelijk advies.”